Η αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας είναι πολύ σημαντική για τον φαρμακοποιό, για να μπορέσει να επιτελέσει τον ρόλο του ως πάροχος φροντίδας, ως συμβουλάτορας αλλά και –αυτό που τον ενδιαφέρει περισσότερο σήμερα- ως πωλητής. Στις γραμμές που ακολουθούν σας δίνουμε συμβουλές για να βελτιώσετε αυτήν την ικανότητα!
1. Βρείτε ένα σημείο σύνδεσης
Για να κερδίσετε το κοινό σας, πρέπει να βρείτε ένα σημείο διασύνδεσης μαζί του. Οπτική επαφή, χαμόγελο, χιούμορ (με μέτρο) και ιστορίες είναι μερικά από τα τρικ που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να “σπάσετε τον πάγο” και να μπορέσετε να περάσετε αποτελεσματικά το μήνυμά σας. Το μυστικό είναι να είστε χαλαρός και άνετος, για να μπρέσετε να πείσετε. Η φωνή σας μπορεί να προδώσει το άγχος ή την έλλειψη ενθουσιασμού. Δεν θα τα καταφέρετε αν είστε αγχωμένος ή δεν έχετε πειστεί ο ίδιος ότι προσφέρετε στον πελάτη σας το καλύτερο που μπορείτε.
2. Εστιάστε στις ανάγκες του κοινού σας
“Μπείτε στη θέση του πελάτη” και προσπαθήστε να μαντέψετε τις επιθυμίες, τις ανάγκες και τα συναισθήματά του. Όσο μιλάτε, προσπαθείτε να καταλάβετε τις αντιδράσεις και τις σκέψεις του. Δείχνει να καταλαβαίνει αυτά που του λέτε; Ανταποκρίνεται; Αν τα σημάδια είναι θετικά, συνεχίστε.
3. Επικεντρωθείτε στο κεντρικό μήνυμα
Το μήνυμα της προσέγγισής σας θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Μην βομβαρδίζετε τον πελάτη σας με πολλές, περιττές λεπτομέρειες.
4. Κάντε μια καλή εισαγωγή.
Το αν θα μπορέσετε να κρατήσετε την προσοχή του πελάτη σας ώστε να μπορέσετε να τον πείσετε, θα εξαρτηθεί από τα λίγα πρώτα λεπτά της επικοινωνίας. Προσπαθήστε μέσα σε αυτά τα λίγα λεπτά να “αιχμαλωτίσετε” το κοινό σας με τις λέξεις, τον τόνο της ομιλίας και τη γλώσσα του σώματός σας.
5. Εξασκηθείτε!
Κάντε πρόβες στον καθρέφτη του σπιτιού σας ή με έναν φίλο σας. Πείτε του να σας πει ειλικρινά αν τον πείσατε και προσαρμόστε ανάλογα τη διάρκεια της ομιλίας σας ώστε να είστε σίγουροι ότι δεν “κουράζετε”.